..noriza ishak..

.
RSS

petang jumaat..:)

kawan2,saya tersgt lah boring di ptg jmt nie..nk tgk movie,malas..nk tido,xngntok..nk stdy,lg la mlas..haha..so,saya hnya menghadap lptp niee..bukak fb,tgk owg dok post status..nk komen,xda idea!last2,bukak blog,cerita perasaan boring kt snie..haha..

kalo saya tgh boring skrg nie,kawan2 saya yg len mungkin tgh bertungkus lumus menjwb soklan netrider skrg nie..haha..gud luck yaa encik ahmad akmal,encik zaki n cik zue!jwb sokln elok2,kalo menang,open tble!..:)

dlm mood boring nie gak,saya asyik teringatkn midterm database isnin nie..oh!saya sgt tidak minat database...nk stdy pon,jenuh kena cri mood..arinie saya xmau cri mood stdy lg memandangkn saya bru ja selesai 1 mdterm pgi td..haha..cmna la nk bg jatuh hati dkat database nie?x menggoda saya lgsung..haha.

jam dh kui 5.12 ptg,nk wat pa lg niee..mndi laa..basuh bju...ilang gak boring..haha..bye..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

ujung mggu...

assalamuaalaikum..

moning sume!cuti ujung mggu kali nie aku dok terperap dlm bilik jaa..sgt cemuih!dok menghadap lptp jaaa..xda idea nk p mana..lg pon,duit dah xda nk berjalan2...haha..so,mmg kena ikat kaki..

mggu lepas aku keja berjalan jaa,p PD laa,p MP laa..p karoke laa..dh kengkawan ajak,aku on jaa..bila g nk berjalan ngn depa nie..t cuti sem 4 bulan,ha,xbley berjalan cmnie dah..dok umh t,mak bukan bg sgt keluaq berjalan...haha..

"bley nk berjalan,tp kena beringat laaa..kita mai berhijrah kt melaka nie,bukan tok berjalan jaa.."nshat nie sgt bermkna buat aku!tq my dear fren,kerana mengingatkn ku..huhuh..mak pon daa bising2,asal tepon jaa,msti aku dok kt luaq..tp xpa,mak tau aku kuaq ngn sapa,rapat ngn sapa..mak pon dh kenai zue,ct sume tue...x la mrah sgt..hehe..cume kena beringat la nk p mana2 pon..

pgi ahad cmnie ,daa slasai mndi pa sume,kpala aku lak pening...cnfrm angin masok pala nie..berat ja rasa..huhu..dok layan lagu2 kt carta era..roomate lak xda..sgt sunyi umh nie!tu yg menyebabkn aku sgt cemuih!kalo ada teman nk menyembang,ok gak kan..tp nk wat cmna,kena pham laa..roomate aku dh berkahwin..time ujong mggu nie,masa tuk balek umh suami dia laa..huhu...so sweet laa depa nie!

orait..dh xtau nk taip paaa..idea kering dah..tke cre sume!have a nice day!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

noriza ishak...

hallooo..2 3 arinie aku slalu la jgk dok wat application kt fb tue..application pasai tarikh lahir,bulan lahir,kasih syg...main ngn boring,sume aku try laa..ntah btoi ke dak ntah application tue,xleh prcya 100%..tp kalo tgk jwpn dr sume application tue,ada jgk btoi pasai dri aku nie..haha..g pon,yg wat kajian nie,bukan calang2 owg,dr.fazilah kamsah tuee..so,mmg ada btoi laa..tp nk percaya 100% tue jgn laa..yg penting hati kita sndri tau cmna kita nie sbnqnya..nie la jawapn2 application tue..


nie bulan kelahiranku dlm islam...~~sya'aban~~

...tanggal 3 April 1989...


tang kasih syg nie,mmg bnyk btoi..hampir ke semua..haha..

nie je laa 3 bnda yg aku dok try kt fb tuee..mmg ada kena gak kajian2 nie pasal diri aku..tp kita jgn taksub sgt..perbetulkn mana yg lemah,tingkatkan amalan..cewaaahhhh...haha..

orait...byee..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

You Raise Me Up..

When I am down and, oh my soul, so weary;
When troubles come and my heart burdened be;
Then, I am still and wait here in the silence,
Until you come and sit awhile with me.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

There is no life - no life without its hunger;
Each restless heart beats so imperfectly;
But when you come and I am filled with wonder,
Sometimes, I think I glimpse eternity.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

You Raise Me Up: Allah,my mum,family,cek and sahabat..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

tanda-tanda kematian....

Tanda-tanda kematian mengikut ulamak adalah benar dan wujud cuma amalan dan ketakwaan kita sahaja yang akan dapat membezakan kepekaan kita kepada tanda-tanda ini. Tanda-tanda ini terbahagi kepada beberapa keadaan :

Tanda 100 hari sebelum hari mati.

Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka-mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma samada mereka sedar atau tidak sahaja. Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil. Contohnya seperti daging lembu yang baru disembelih dimana jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar. Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini. Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian , tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa sebarang munafaat. Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang terbaik untuk memunafaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.

Tanda 40 hari sebelum hari mati

Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT. Maka malaikatmaut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa. Akan terjadi malaikatmaut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika. Adapun malaikatmaut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

Tanda 7 hari

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

Tanda 3 hari

Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

Tanda 1 hari

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

Tanda akhir

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikatmaut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

Sesungguhnya marilah kita bertaqwa dan berdoa kepada Allah SWT semuga kita adalah di antara orang-orang yang yang dipilih oleh Allah yang akan diberi kesedaran untuk peka terhadap tanda-tanda mati ini semoga kita dapat membuat persiapan terakhir dalam usaha memohon keampunan samada dari Allah SWT mahupun dari manusia sendiri dari segala dosa dan urusan hutang piutang kita.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

terkilan..

emm..rasa terkilan sgt2 dgn seseorang..xpyah ckap la sapa dia..tp seriusly,sgt terkilan!nk ckap bnyk pon xgune..nk heboh2 kt snie pon,x elok..tlis kt snie pon,sbb nk lepaskn tnsion jaa..xtau nk luah kt mna dah..emm..sabar ja laaaaa...:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

syukur..:)


Silaturahim adalah kunci terbukanya rahmat dan pertolongan Allah SWT. Dengan terhubungnya silaturahim, maka ukhuwah Islamiyah akan terjalin dengan baik...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

~~aida hashirah~~


i miss u so much aida hashirah!!

You've been there for me
through the good times and bad
I know I can count on you
to be there when I'm sad

Life without you
just wouldn't be right
I wouldn't be able to get through
each day and night

When I've had a bad day
I know that you're only a call away
When life takes that crazy turn
You are always there to help me learn

We've had so many good times together
I know we'll be best friends forever
No matter where we are
I know we'll never be too far

You're my idol, my sister, my friend
We'll be together till the end
Even when we're old and gray
You'll be here still,
to help me get on my way..


~~true friend~~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

~~disubuh yg hening~~

assalamualaikum sume~~
skrg jam lptp aku mnnjukkan kui 5.43 pgi..hmm..aku bru trjga dri tidoq kui 5 td..pas2,trus xleh tdoq..mata jd segaq trus..usaha gak nk tdoq blek,tp xbrjya gak..xtau nk wat pa,xkan nk tergolek ja atas katil kan,aku trus on lptp..on9..hahaaha..haihh..bukan nk wat qiamulai nrza nie...haha..

time2 snyi sepi nie dok teringat cita ptg kemarin..malu2..malu2..malu2..xyah la cita kt snie apa yg terjadi nooo....xtertype kalo nk cita pasai bnda nie...simpan dlm hati sudah~~hehe..

oraittt,xda idea dh nk cita pasai paa,jam pon nk dkat kui 6 dh..kelas kui 11..adakah aku harus tidoq lpas sbuh stg??tgk cmna dlu..skrg nie,mata xrasa ngntok lgsung..ka nk tidoq dlm kelas??bley gak..tmpat aku dlm kelas port baik nk tdoq..style dok blakang jaa..bley bilang bpa kli duk dpan laa..haha..

oraitt..bye...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS