..noriza ishak..

.
RSS

takdir di hari khamis..Al-Fatihah..

pagi khamis,27/1/11 tiada siapa menduga ayah kepada kawan aku muhamad zaki bin mohd zuhari telah pergi menghadap ilahi...arwah telah pergi menyahut panggilan ilahi pd waktu subuh di hospital kluang,johor..moga zaki serta seluruh ahli keluarganya tabah menghadapi ujian dr Allah ini..arwah meninggal dunia kerana penyakit kanser yg dihidapinya sejak 2 taun lepas...

aku sgt terkejut dgn berita nie sbb shri sblom tue aku dimaklum kn oleh mat,yang ayah zaki dh nazak..aku xputus2 berdoa semoga ayah zaki slamat,tp tuhan lebih menyayangi nyaa..akhirnya,arwah menghembuskn nafasnya yg terakhir di pgi khamis 27/1/11...

aku,zue,ct,mai,mat n kai pgi menziarahi jenazah kt kluang,johor..mat ngn kai pegi dlu dr kami sume..kui 9 lbih bru kami dak pmpn p...smpai sana dlm kui 12 lbih,tapi dh xsmpt nk tgk jenazah..arwah dh selamat kebumi sblom ktrg smpai....jdi,kami hnya dpt bg kata2 semngat kt mak zaki n zaki..sedeh sgt2 tgk mak zaki..beliau down sgt2 masa tue..air mata xhenti2 mengalir...moga Allah berikn kekuatan kepada mak zaki dan zaki sekeluarga untuk terus hidup di dnia ini..tiada siapa yg mahu orang yg kita syg di dunia nie pergi meninggalkn kita,tp takdir Allah telah menetapkn bahawa setiap yg hidup pasti akan mati..kta sbgai makhluk Allah hnya mampu redha dgn takdir ini..hanya kesabaran pengubat hati kita..

marilah kita sama2 doakn semoga roh arwah ayah zaki ditempatkn dikalangan orang2 yg beramal soleh..zaki,kuatkn hati!tabah hadapi sume nie...ni sume takdir dr Allah...hidup perlu diteruskn..hanya doa dari kita sume mengiringi pemergiannyaaa..

~Al-Fatihah~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

kisah di hari rabu...

assalammualaikum...
spt biasa arinie ari rabu,aku bgun tido seawal pkul 6.30 tuk smyg subuh..lpas smyg tue aku trtido blek,ngntok sgt2,smlm kui 3 bru aku tdoq..kui 7.30 aku trjga,bgun trus,p mndi,iron bju pa sume..
pgi nie aku ngn dak2 grp aku tuk sbjek ntwk anlysis n design kena p interview pengetau sek men ayer keroh..kami kena wat projek ntwrk..so,kami decided konon2 nya nk wat ntwk kt sek tue..dlm kui 9 aku ngn mai kuaq p amek mat,zaki n fiq..depa xleh nek moto sbb ujan..

dah smpai sek tue,jenuh cri pjbt diaa pulak..tnya sume ckgu yg kbtlan lalu dpan kami..bley plak kawan2 aku trpggl ckgu2 tue makcik..haha..adoii..msti ckgu tue bengang!haha..bila dh smpai pjbt tue,pengetua n ckgu2 penolong kanan ada meeting pulak dah...emm..mmg xleh intervw depa laa..so,kena antaq surat jaa...nnt pa2 depa kol..haihh..penat ja pkai bju kurung,ayu2..last xjd pon intrvw tuee....haha...so,xleh nk wat pa dah,kami pon trus p srapan kt kedai kenang slalu..kdai mamak kt bunge raya tue..ujan lebat gila..basah habis kain2 bju kurung..mmg la nek keta,tp ka nk trun p pjbt tue,nak nek blek keta..jenuh berlari2 dlm ujan tuee..

ha..lupa nk cita,masa kt sek tuee..kawan aku,fiq dok p usya carta organisasi sek tuee..ttba ada salah sowg ckgu kt sek tue,muka sejibik cam aku!hahhaa..dia ckgu kaunselor..nama pa ntah..x igt dah..fiq pggey aku,suruh tgk..ok!mmg sbjik pon muka cam aku..haha..aku rasa cm tgk gmbq sndri td..lawak sggoh!aku rasa dh jmpa 3 4 owg muka cam aku kt dunia nie..jgn bg ckop 7 lg..aku nk idop kt dnia nie lg..waaaaaaa..masih muda!pas2 ka,depa sume dok perli2 aku..dok pggey2 ckgu kaunselor kt aku laa..sabaq ja laa kawan2 aku nie..kaunselor ampa sume bru tau!haha..

lpas abis makan2 tue,kami pon blek laa..antaq mat ngn zaki blek ostel,pas2 antaq fiq lak blek umh dia kt murni..sptotnya kui 11 tue ada kelas,tp xdan nk p dah..dgn ujannyaa,bju basah abisss..so,sume kami td nie,xp kelas..blek2 tue lpak2 jap smpai ptg..

kui 6 cm2,aku kuaq ngn zue p melaka central (mc)..tulis p la penuh2..kot2 sapa xtau..haha..kami nk p cri beg lptp..nk blek kg dh sbtu nie..heheh..beg lptp xda g..sgt xsbaq nk blek!rindu tui kt sume fmly aku..huhu..beg2 kt mc sume cntik2!aku agak rmbang mata tgk beg td...tp beli 1 ja la..mana ada duit nk beli bnyk2..xmakan aku kalo nk beli sume beg..haha..

pas2,daa abiss beli,otw blek tue,kami sggh makan kt bunga raya..makan kt kdai pntai timur..aku ngn zue order mee goreng basah n teh o ais..menu kami mmg slalu sma..haha..tgh2 dok makan tue,ttb hp aku bnyi..tgk2 msg dr mat..dia da habaq smthing kt aku...sgt trkejut!xpyh la eh aku ckap pasal apa,nnt aku cita len...sedey sgt2..hope everything will be okay...my fren,kuatkan hati n bnykkn bersabar!insyaAllah sume akn selamat..doa bnyk2 kt Allah..:(

daa abis makan tue,kami pon blek laa..sbb kui 9 mlm tue,zue kena jmpa grp mmber dia lak kt mcd..depa da discsion..zue mntk tlg teman dia sat..no hal..bley jaa..aku pon bukan da wat pa2 kt blik..otw blek tue,mmg sayu gila hati nie..dok teringat pasal berita dr mat td..

da smpai ostel tue,mndi2 n smyg,trus kuaq ngn zue p mcd lak..la nie aku tgh lepak2 kt mcd laa..sejuk tui...ujan renyai2 kt luaq..nseb bek leh on9 kt mcd nie...so,xtau nk wat pa,bukak blog,trus dpt idea nk cita pasal kejadian hari nie..

orait..skali g aku doakn moga semuanya selamat tuk mmbe aku td..yg penting,bnykkn brdoa kt Allah...Allah akn tlong kita!

byee..tke cre..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

nasib2...

halloo..
sabaq ja la kan..2 ari dh aku p kampus durian tggl tue,bila smpai depan kelas,depa habaq kelas CANCEL!nasib btoi..siap2 semngat nk p kelas,nek moto dgn laju nyaa,bila dh smpai,rupa2nya xda kelas pon..mcm nie la jd direct entry..asyik xtau information trkni jaa..bapa kerat ja dk DE dlm 1 kelas tuee..xbnyk sekutu,so..bila ada anncmnt kelas cncl,nk dpt tau dr sapa ja..kena tau sndri..
arap2 esk lusa n tulat aku p kelas xjd cmnie dah..peace no war!

asyik semngat nk p kelas skrang nie..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

SUAMI....

KASIH manusia sering bermusim, sayang manusia tiada abadi. Kasih Tuhan tiada bertepi, sayang Tuhan janji-Nya pasti.

ITULAH sedikit dari bait-bait lagu Raihan. Lantaran kasih manusia yang sering bermusim dan sayangnya yang tidak kekal lama, kita perlu sentiasa berwaspada terutamanya dalam memilih pasangan. Andainya sedikit daripada cinta itu hendak diberi pada seseorang yang boleh digelar suami, secara ringkas pilihlah seorang lelaki yang…

1)Kuat agamanya
Biar sibuk sekalipun, solat fardu tetap terpelihara. Utamakanlah pemuda yang taat pengamalan agamanya. Lihat saja Rasulullah menerima pinangan Saidina Ali buat puterinya Fatimah. Lantaran ketaqwaannya yang tinggi biarpun dia pemuda paling miskin. Utamakanlah pemuda yang jujur membimbing dan memelihara iman anda.

2) Baik akhlaknya
Ketegasannya nyata tetapi dia lembut dan bertolak-ansur hakikatnya. Sopan tutur kata gambaran peribadi dan hati yang mulia. Rasa hormatnya pada warga tua ketara. Mudah di bawa berbincang. Tidak terlalu berahsia.

3)Tegas mempertahankan maruah
Pernahkah dia menjengah ke tempat-tempat yang menjatuhkan kredibiliti dan maruahnya sebagai seorang Islam? Adakah dia jujur sebagai pelindung maruah seorang perempuan?

4)Amanah
Jika dia pernah mengabaikan tugas yang diberi dengan sengaja ditambah pula salah guna kuasa, bila berjanji tidak ditepati, lupakan saja si dia.

5)Pemurah tetapi tidak boros
Dia bukanlah kedekut tapi tahu membelanjakan wang dan harta dengan bijaksana. Setiap nikmat yang ada dikongsi bersama mereka yang berhak.


6)Tidak liar matanya
Perhatikan apakah matanya kerap meliar ke arah perempuan lain yang lalu-lalang ketika berbicara. Jika ya jawabnya, dia bukanlah calon yang sesuai buat kamu.

7)Terbatas pergaulan
Sebagai lelaki dia tahu dia tidak mudah jadi fitnah orang, tetapi dia tidak mengamalkan cara hidup bebas.

8)Rakan pergaulannya
Rakan2 pergaulannya adalah mereka yang sepertinya. Sebaik-baik teman adalah teman yang soleh.

9)Bertanggungjawab & setia
Rasa tanggungjawabnya dapat diukur kepada sejauh mana dia memperuntukkan dirinya untuk ibu bapa dan ahli keluarganya. Jika ibubapanya hidup melarat sedang dia hidup hebat, nyata dia tidak bertanggungjawab. Setia mengharungi hidup bersama walau susah mahupun senang.

10)Tenang wajah
Apa yang tersimpan dalam sanubari kadang2 terpancar pada air muka. Wajahnya tenang, setenang sewaktu dia bercakap dan bertindak.

Berbahagialah kamu jika dicintai calon yang demikian sifatnya..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

sukanyaaa....:)


senyum,xperlu kata apa2..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

rindu kawan2 badlishah!!

halloo sume..entry kali nie nk share pic aku outing ngn kawan2 badlishah aku time cuti sem lpas..mmg best sgt dpt jmpa ngn depa...skali skala ja leh jmpa..bukan mcm kt hostel dlu,ari2 leh jmpa..celik mata pagi2 ja,trus depa ada depan mata kita..skrag xmcm tue dah..huhu..rindu sgt2 dgn ampa!!so,sprti drancang sebulan seblom tue,kami pon jmpa la kt giant kulim...dkat2 sudah..save bajet..haha..aida,umi,fadhilah,shel,zati,nnt kita jmpa g!sue,kalo ang ada time tue,lg best!huhu..kesian kt ang,xdpt nk jmpa ngn kami...bas plak wat hal..seolah2 menghalang ang jmpa ngn kami...next time,kita jmpa lg sue!make sure xda halangan lg..hehe....

time makan kt mcd..mcm2 crita kami bukak..pot pet pot pet..haha..

kurang kan makan,bnykkan bergmbar!!nnt xda kenangan nk ditatap..haha..

umi ngn shel..awek ayu..hehe..

cik zati ngn cik aida..mereka ini sgt suka wat lawak!xkering gusi kalo chatting,sembang ngn ampa dua niee..

cik fadhilah ngn cik umi..kt hostel dlu,nk p mana2 pon,berkepit ngn cik2 nie laa..xda owg len dh..haha..

aku ngn cik aida..kalo bab2 soal cinta aku,dia tau everything!haha..aku slalu sgt share cita,prblm ngn diaa..dia pon sama..syg ang!!

aku ngn umi...beliau sekampung ngn aku..kt ostel dlu,kalo nk blek kg ja,msti blek brdua ngn beliau..:)

K.A.M.I....sepatotnya ada sue skali..huhu..

kawan aku yg paling suka wat lawak!rindu tul ngn ang zati....

tu dia cik fadh makan sggoh..haha..cik aida hanya makan sudu~~

cik shel dok kata nk mai melaka jmpa aku,smpai arinie xsmpai2 g...huhu..

xtau sapa yg amek pic nieee..muka cik zati dikerat dua..haha..

time nie kami nk blek dah..sob3!!next time,kita jmpa lg ya!

xsbaq nk makan nsi minyak ampa sume!

xsbaq nk jmpa ngn ampa lg!

best kwan ngn ampa!

rindu ampa!

syg ampa!

muahhh!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

suka pegi umh diorg..:)

haallloo sume...entry kali nie nk cita skit pasal cuti sem ujung taun 2010 ari2...sprti biasa,aku akn blek kg tuk brcti slama sebulan stgh cm2 laa...tp taun lepas,stat ja cuti sem,aku trus blek brcti umh akak aku kt seberang jaya,p.pinang...aku suka sgt dtg umh kak aku niee..ntah,rasa best sgt kalo dpt tido,lepak2,melayan anak2 buah aku,sembang2 ngn diorg sume,mmg best laa!!disbbkan tue,aku dok umh kak aku smpai 2 mggu...hehe...mcm2 la yg aku wat ngn anak2 buah aku selma 2 mggu tue..p pacific laa,makan kenduri laaa,jalan2 kt jusco banda perda,balek umh mak abg ipar aku dan mcm2 lgi..mana diorg p,sure aku ikot skali!haha....lg pon,aku suka sgt masakan kak aku..sume sedap2!!beliau sgt rajin masak..mcm2 masakan kak aku wat..laksa,nasi daging,puding jagung n bagai2 lg..paling aku suka makan gulai @ kari kepala ikan kak aku...pergghh..mmg terbaik!!

nie gmbr2 ngn anak buah kesayanganku.....setiap kali cuti sem,msti pgi tido umh diorg...:)


nie amela suhana..ank bongsu kak aku..sgt manja dgn aku...

nie azarina a.k.a angah...umo dia sama ngn aku..haha..jrang2kn anak buah sama umo ngn mak sdra...hehe..

nie azira..anak ketiga kakak aku...dia form 5 skunk nie..

gmbr nie masa taun 2009..kt sunway carnival..outing dgn diorg...

angah n kakak masa kt kg ku....

angah ngn anak buah aku sowg g...nie masa kndri umh abg aku....

kakak ngn maksu...time kndri umh abg aku gak....

hdiah diorg bg kt aku..hehe..
taun 2009 dlu,aku g tido umh diorg,sblom blek tue,diorg wat bntang2 nie tuk bg kt aku..
maksu syg korang sume!!

nie ja la gmbr2 yg leh share kt korang...diorg ada abg,tp aku xda gmbr abg diorg..so,xleh nk upload..haha..nnt2 aku share lg yaa..

sudah menjadi rutin hidup aku,stiap kali cuti sem msti p tido umh diorg semggu dua..suka2!!
byee...



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

sejuknyaaa!!

sejuknya melaka semenjak dua menjak niee..xtau la ngri lain sejuk ke x..kalo x ujan pon,still rasa sejuk,nyaman..rasa mcm dok kt genting highland..kalo kata oversea,cam melampau lak..haha..kalo nk mndi tue,mmg rasa berat laa..sejuk gedi air dia....lpas mndi,cnfrm aku berselimut..haha..kaki aku nie mmg sedia2 dok dlm selimut laa..bukan aku sowg ja yg rasa sejuk ja,kawan2 yg lain pon,memang kerap la duk nmpk diorg post status kt fb,duk kata "sejuknyaa","rasa cam dok kt cameron highland" dan seumpanyaa...wlpon cuaca kt snie sejuk jaa,aku tetap syukur..xyah gaduh2 nk p oversea dh..haha..orait,nk cita yg nie ja..boring sbnqnyaa niee..dok sowg2 dlm bilik..cemuih sggoh laa...huhu...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

jangan!

jangan terbang terlalu tggi,kalo jatuh sakit yg teramat!aku perlu pegang dengan kata2 ini skrang..aku xmau bersedih di kemudian ari..biar aku terbang sederhana sahaja,janji di kemudian hari aku bahagia yang teramat...aku ckup gembira dengan apa yg aku dpt skrang nie,tp aku xmau dengan kegembiraan nie aku terbang terlalu tggi sprti tiada apa yg akan berlaku...bila2 masa aku leh jatuh....cume aku berharap, aku akan dpt mencapai impianku dan kebahagiaan yang hakiki suatu ari nnt...ya Allah,bantulah hambu mu ini...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

kenapa?kenapa?

haaalloooo everybody..kenapa 2 3 arini aku asyik lapaq jaaa...wlpon bru pas makan,mst sejam lpas tue aku nk makan g....ohhhh...pndek kata,setiap masa mulut aku nie rasa nk mengunyah jaaa...cnfrm ujung bulan nie,berat aku nek mendadak...siap sedia!haha...kawan aku,encik ahmad akmal pon dh pelik npa aku asyik lapaq jaa...dia kata mgkin perut bocoq kot....haha..so,skrg nie aku nk makan roti gardenia ngn nutella...byee...lapaq..lapaq...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

jahatnyaa kamu!!

sedey sggoh lagu febret ku x menang AJL25 kali nieee...jahatnya kamu ana raffali...kerna menang AJL kali nieee..how come u!hahahaa...rmai sggoh xpuas ati dia menang..xpa2,aku tetap minat dengan lagu JAHAT dr stacy niee...mmg minat gila2 la dgn lagu niee...so,entry kali nie aku nk letak lrik lagu JAHAT niee..wlpon lagu nie xmenang pe2 category pon,aku tetap suka dgq lagu niee..so,jom kita JAHAT dgn lagu nieee!


Aku sudah serik bercinta
Kerna asyik berakhir dengan kecewa
Tapi sejak hadirnya dia
Semua sistem kawalan kini terdedah

Kepala kata jangan gelojoh (no)
Hati pula kata pergi (go baby go)
Benarkah cinta itu buta
Kerna tak nampak apa selain dia

Aku aku
Bagaikan sudah terkena mantera cinta
Dari manakah kau datang menyerang
Diriku diriku
Yang disangka kebal
Oh jahatnya kamu
Jahatnya kamu
Engkau engkau
Penyebab diriku terigau-igau
Kini ku terbayangkanmu hampir setiap waktu
Ku mahu ku mahu denganmu selalu
Oh jahatnya kamu
Jahatnya kamu

Apa agaknya sudah jadi
Pada ingkar untuk tak bercinta lagi
Walaupun belum bersedia
Tapi hatiku mendesak dan menggesa


Jahatnya kamu
Jahatnya kamu




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

susah hati...

arghh..susah hatinya dengan muka niee..bila penyakit kat muka nie nk ilang..huhuu..sbnrnya kawn2,muka ku kini tidak sihat spt owg len..huhu..disbbkn tidak pntang makan,naik la tompok2 putih kt muka nie haa..dlu skit ja,ttba sblan yg lepas,naik lg bnyk dr biasa..waaaaaa...aku makan apa niee..rsa dh pantang elok dah..ttba naik gak..haishhh...

aku sbnrnya alergic dgn ajinamoto or dlm bahasa saintifik dia MSG(monosodium glutame)..ala..yg perisa tmbahn dlm kopok,megi, n segala bagai tue...dh nk dekat 10 taun aku xmakn kopok,megi tuee..cuma kdg2 tue curi gak makan..mana bley tahan nafsu makan niee..tgk kawan2 makan,msti ar kita nk makan gak...2laaa..aku nie xreti nk pntang masalahnyaaaaaaaaaaaaaa.....tp aku rasa jaa,xmakan pon..haha..

sbnqnyaa aku ada penyakit resdung sama kt muka..kalo makan seafood,ayam,daging,belacan dan seumpanyaaa,perghhh bukan main gatai g muka niee..merenyam ja rasa...mcm2 xbley makan...kesian btui jd aku..huhu...terliuq ja tgk owg makan...sabaq ja laa..

aku da makan ubat sebulan dh...tp xnampk sgt la perubahn kt kulit neee...tompok2 putih nie still ada g...cma da nmpk la pdam skit2....emmm...bila la nk padam sume...malu ar nk jmpa ngn kawan2...huhuu...

arap2 la alergic kt muka aku nie bley ilang secepat mgkin....x larat nk amek amek ubat,makan ubt,sapu ubt dh..huhu..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

teman sejati...


Selama ini
Kumencri-cari
Teman yang sejati
Buat menemani
Perjuangan suci

Bersyukur kini
PadaMu Illahi
Teman yang dicari
Selama ini
Telah kutemui

Dengannya di sisi
Perjuangan ini
Senang diharungi
Bertambah murni
Kasih Illahi
KepadaMu Allah
Kupanjatkan doa
Agar berkekalan
Kasih sayang kita

Kepadamu teman
Ku pohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian
Telah kuungkapkan
Segala-galanya...

KepadaMu Allah
Kupohon restu
Agar kita kekal bersatu
Kepadamu teman
Teruskan perjuangan
Pengorbanan dan kesetiaan
Telah kuungkapkan
Segala-galanya
Itulah tandanya
Kejujuran kita

teman sejati,sayang kamu..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

tahun baru 2011...


halloo sume..lamanya aku x update blog niee..berhabuk dh..tiba2 mlm nie,ada mood plak dh nk post kt blog niee..hehe..so,smntra mood duk ada,jom kita taip apa yg ptot..hehe.. selamat taun bru la aku nk wish tuk suma..sat ja masa la nie..tup..tup..dh masuk taun 2011..lg tua la aku..da masuk umoq 22 taun dh..bnyk azam aku taun niee..tmbah lg dgn azam aku yg xtercpai taun 2010 dlu..bawak p taun 2011..keja duk postpone jaa..bila nk tercpai ntah laaa..haha..mudah-mudaha laaaa..insyaAllah..:)

yg penting aku harap2 taun nie aku dpt jd insan yg lebih baik dr dlu...moga yg buruk2,dpt jd baik..yg x elok,jd elok...yg susah jd senang..amin...


moga Allah pnjgkan umo aku, mak,ayah n sume keluargaku dan kawan2 ku jgk..moga kebahagian menjadi milik kita bersama..n dimurahkn rzki slalu...


insyaAllah gak,taun nie aku akan dpt dua anak menakan bru..hehe..insyaAllah..moga Allah permudahkan 2 kakak ku tuk bersalin xlama lg..sowg jangka bulan 4 niee..sowg lg jangka bulan 6 nieee..moga suma2 dlm keadaan slamat..xsbaq nk main ngn baby..:)


oraitt..doa2 la ya kita sume,moga2 taun 2011 nie impian kita tercpai...hehe..byeee..tke cre..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS