..noriza ishak..

.
RSS

Allah ;)

percayalah bahawa apa saja takdir Allah dlm hidup ini adalh terbaik untuk kita..
sentiasa lah berdoa kepadaNya..
sentiasa lah menghrap keredhaan Allah...
percayalah Allah sentiasa bersama kita..
i luv Allah..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

YA HAYYU YA QAYYUM..:)

Bacalah Ya Hayyu Ya Qayyum atau Ya Hayyul Qayyum, ia akan membantu anda dalam banyak perkara. Bacalah Ya Hayyu Ya Qayyum 1000 kali setiap hari selepas solat isyak, khasiatnya seperti berikut:

a) Orang akan mematuhi kata-kata anda dan mengikut perbuatan anda

b) Anda akan kaya dengan wang dan kebijaksanaan

c) Anda akan menjadi orang yang riang dan dapat mempengaruhi orang dengan keriangan anda. Ini tentu dapat membantu orang lain melupakan kesedihan mereka.

d) Perlindungan dari bencana-bencana seperti gempa bumi, banjir, kemalangan, terkandas ketika pelayaran di laut, Isteri terkandas, Anak-anak tidak menurut kata, ataupun masalah perniagaan atau kewangan dan sebagainya.

e) Di hindari dari ditipu, diperguna dan dielakkan dari musuh.

f) Di sukai orang

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

::miss my dear aida hashirah::


You made me laugh when I cried so hard
You gave me bracelets to cover my scars
You held me close when I was so cold
You offered a comforting hand to hold

You picked me up whenever I fell
You showed me heaven when I was blinded by hell
You answered my calls in the darkened night
You gave me the reasons to hold on and fight

You rescued me when I was drowning in pain
You placed me back on the right path again
You loved me forever and stayed by my side
You entered my heart as an angel to guide

You may not be with me so much anymore
But I know you will leave open a beckoning door
I miss you so much but I'll fight till the end
I love you so much my Bestest friend

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

petang jumaat..:)

kawan2,saya tersgt lah boring di ptg jmt nie..nk tgk movie,malas..nk tido,xngntok..nk stdy,lg la mlas..haha..so,saya hnya menghadap lptp niee..bukak fb,tgk owg dok post status..nk komen,xda idea!last2,bukak blog,cerita perasaan boring kt snie..haha..

kalo saya tgh boring skrg nie,kawan2 saya yg len mungkin tgh bertungkus lumus menjwb soklan netrider skrg nie..haha..gud luck yaa encik ahmad akmal,encik zaki n cik zue!jwb sokln elok2,kalo menang,open tble!..:)

dlm mood boring nie gak,saya asyik teringatkn midterm database isnin nie..oh!saya sgt tidak minat database...nk stdy pon,jenuh kena cri mood..arinie saya xmau cri mood stdy lg memandangkn saya bru ja selesai 1 mdterm pgi td..haha..cmna la nk bg jatuh hati dkat database nie?x menggoda saya lgsung..haha.

jam dh kui 5.12 ptg,nk wat pa lg niee..mndi laa..basuh bju...ilang gak boring..haha..bye..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

ujung mggu...

assalamuaalaikum..

moning sume!cuti ujung mggu kali nie aku dok terperap dlm bilik jaa..sgt cemuih!dok menghadap lptp jaaa..xda idea nk p mana..lg pon,duit dah xda nk berjalan2...haha..so,mmg kena ikat kaki..

mggu lepas aku keja berjalan jaa,p PD laa,p MP laa..p karoke laa..dh kengkawan ajak,aku on jaa..bila g nk berjalan ngn depa nie..t cuti sem 4 bulan,ha,xbley berjalan cmnie dah..dok umh t,mak bukan bg sgt keluaq berjalan...haha..

"bley nk berjalan,tp kena beringat laaa..kita mai berhijrah kt melaka nie,bukan tok berjalan jaa.."nshat nie sgt bermkna buat aku!tq my dear fren,kerana mengingatkn ku..huhuh..mak pon daa bising2,asal tepon jaa,msti aku dok kt luaq..tp xpa,mak tau aku kuaq ngn sapa,rapat ngn sapa..mak pon dh kenai zue,ct sume tue...x la mrah sgt..hehe..cume kena beringat la nk p mana2 pon..

pgi ahad cmnie ,daa slasai mndi pa sume,kpala aku lak pening...cnfrm angin masok pala nie..berat ja rasa..huhu..dok layan lagu2 kt carta era..roomate lak xda..sgt sunyi umh nie!tu yg menyebabkn aku sgt cemuih!kalo ada teman nk menyembang,ok gak kan..tp nk wat cmna,kena pham laa..roomate aku dh berkahwin..time ujong mggu nie,masa tuk balek umh suami dia laa..huhu...so sweet laa depa nie!

orait..dh xtau nk taip paaa..idea kering dah..tke cre sume!have a nice day!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

noriza ishak...

hallooo..2 3 arinie aku slalu la jgk dok wat application kt fb tue..application pasai tarikh lahir,bulan lahir,kasih syg...main ngn boring,sume aku try laa..ntah btoi ke dak ntah application tue,xleh prcya 100%..tp kalo tgk jwpn dr sume application tue,ada jgk btoi pasai dri aku nie..haha..g pon,yg wat kajian nie,bukan calang2 owg,dr.fazilah kamsah tuee..so,mmg ada btoi laa..tp nk percaya 100% tue jgn laa..yg penting hati kita sndri tau cmna kita nie sbnqnya..nie la jawapn2 application tue..


nie bulan kelahiranku dlm islam...~~sya'aban~~

...tanggal 3 April 1989...


tang kasih syg nie,mmg bnyk btoi..hampir ke semua..haha..

nie je laa 3 bnda yg aku dok try kt fb tuee..mmg ada kena gak kajian2 nie pasal diri aku..tp kita jgn taksub sgt..perbetulkn mana yg lemah,tingkatkan amalan..cewaaahhhh...haha..

orait...byee..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

You Raise Me Up..

When I am down and, oh my soul, so weary;
When troubles come and my heart burdened be;
Then, I am still and wait here in the silence,
Until you come and sit awhile with me.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

There is no life - no life without its hunger;
Each restless heart beats so imperfectly;
But when you come and I am filled with wonder,
Sometimes, I think I glimpse eternity.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

You Raise Me Up: Allah,my mum,family,cek and sahabat..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

tanda-tanda kematian....

Tanda-tanda kematian mengikut ulamak adalah benar dan wujud cuma amalan dan ketakwaan kita sahaja yang akan dapat membezakan kepekaan kita kepada tanda-tanda ini. Tanda-tanda ini terbahagi kepada beberapa keadaan :

Tanda 100 hari sebelum hari mati.

Ini adalah tanda pertama dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akan disedari oleh mereka-mereka yang dikehendakinya. Walaubagaimanapun semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma samada mereka sedar atau tidak sahaja. Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitu dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atau seakan-akan mengigil. Contohnya seperti daging lembu yang baru disembelih dimana jika diperhatikan dengan teliti kita akan mendapati daging tersebut seakan-akan bergetar. Tanda ini rasanya lazat dan bagi mereka sedar dan berdetik di hati bahawa mungkin ini adalah tanda mati maka getaran ini akan berhenti dan hilang setelah kita sedar akan kehadiran tanda ini. Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut dengan kenikmatan tanpa memikirkan soal kematian , tanda ini akan lenyap begitu sahaja tanpa sebarang munafaat. Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang terbaik untuk memunafaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri dengan amalan dan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.

Tanda 40 hari sebelum hari mati

Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kita akan berdenyut-denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akan gugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT. Maka malaikatmaut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya ke atas kita antaranya ialah ia akan mula mengikuti kita sepanjang masa. Akan terjadi malaikatmaut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika. Adapun malaikatmaut ini wujudnya cuma seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.

Tanda 7 hari

Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji dengan musibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan secara tiba-tiba ianya berselera untuk makan.

Tanda 3 hari

Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitu diantara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan maka berpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan ini akan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti. Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orang yang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi. Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masuk ke dalam. Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.

Tanda 1 hari

Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutan di sebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kita tidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.

Tanda akhir

Akan berlaku keadaan di mana kita akan merasakan satu keadaan sejuk di bahagian pusat dan ianya akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum. Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah syahadah dan berdiam diri dan menantikan kedatangan malaikatmaut untuk menjemput kita kembali kepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

Sesungguhnya marilah kita bertaqwa dan berdoa kepada Allah SWT semuga kita adalah di antara orang-orang yang yang dipilih oleh Allah yang akan diberi kesedaran untuk peka terhadap tanda-tanda mati ini semoga kita dapat membuat persiapan terakhir dalam usaha memohon keampunan samada dari Allah SWT mahupun dari manusia sendiri dari segala dosa dan urusan hutang piutang kita.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

terkilan..

emm..rasa terkilan sgt2 dgn seseorang..xpyah ckap la sapa dia..tp seriusly,sgt terkilan!nk ckap bnyk pon xgune..nk heboh2 kt snie pon,x elok..tlis kt snie pon,sbb nk lepaskn tnsion jaa..xtau nk luah kt mna dah..emm..sabar ja laaaaa...:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

syukur..:)


Silaturahim adalah kunci terbukanya rahmat dan pertolongan Allah SWT. Dengan terhubungnya silaturahim, maka ukhuwah Islamiyah akan terjalin dengan baik...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

~~aida hashirah~~


i miss u so much aida hashirah!!

You've been there for me
through the good times and bad
I know I can count on you
to be there when I'm sad

Life without you
just wouldn't be right
I wouldn't be able to get through
each day and night

When I've had a bad day
I know that you're only a call away
When life takes that crazy turn
You are always there to help me learn

We've had so many good times together
I know we'll be best friends forever
No matter where we are
I know we'll never be too far

You're my idol, my sister, my friend
We'll be together till the end
Even when we're old and gray
You'll be here still,
to help me get on my way..


~~true friend~~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

~~disubuh yg hening~~

assalamualaikum sume~~
skrg jam lptp aku mnnjukkan kui 5.43 pgi..hmm..aku bru trjga dri tidoq kui 5 td..pas2,trus xleh tdoq..mata jd segaq trus..usaha gak nk tdoq blek,tp xbrjya gak..xtau nk wat pa,xkan nk tergolek ja atas katil kan,aku trus on lptp..on9..hahaaha..haihh..bukan nk wat qiamulai nrza nie...haha..

time2 snyi sepi nie dok teringat cita ptg kemarin..malu2..malu2..malu2..xyah la cita kt snie apa yg terjadi nooo....xtertype kalo nk cita pasai bnda nie...simpan dlm hati sudah~~hehe..

oraittt,xda idea dh nk cita pasai paa,jam pon nk dkat kui 6 dh..kelas kui 11..adakah aku harus tidoq lpas sbuh stg??tgk cmna dlu..skrg nie,mata xrasa ngntok lgsung..ka nk tidoq dlm kelas??bley gak..tmpat aku dlm kelas port baik nk tdoq..style dok blakang jaa..bley bilang bpa kli duk dpan laa..haha..

oraitt..bye...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

benci!!

Terbakar Kampung Nampak Asap, Terbakar Hati Siapa Yang Tahu!
benci!benci!benci!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

buat mereka..:)

Hadiah Terbaik :

Kepada kawan - Kesetiaan
Kepada musuh - Kemaafan
Kepada ketua - Khidmat
Kepada yang muda - Contoh terbaik
Kepada yang tua - Hargai budi mereka dan kesetiaan.
Kepada pasangan - Cinta dan ketaatan
Kepada manusia - Kebebasan

Jadikan dirimu bagai pohon yang rendang di mana insan dapat berteduh. Jangan seperti pohon kering tempat sang pungguk melepas rindu dan hanya layak dibuat kayu api.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

detik-detik kelahiran Rasullullah..:)

Diriwayatkan dari Imam Shihabuddin Ahmad bin Hajar Al-Haitami Asy-syafi’i di dalam kitabnya “An-ni’matul Kubraa’alal Aalam” di halaman 61.

Telah disebutkan bahwa sesungguhnya pada bulan ke sembilan kehamilan Sayyidah Aminah (Rabiul Awwal) saat hari-hari kelahiran Baginda Nabi Muhammad saw sudah semakin mendekati, Allah swt semakin melimpahkan bermacam anugerahNya kepada keada Sayyidah Aminah mulai tanggal 1 hingga malam tanggal 12 Rabiul Awwal malam kelahiran Al-Musthofa Muhammad saw.

Pada Malam Pertama :

Allah swt melimpahkan segala kedamaian dan ketentraman yang luar biasa sehingga beliau (ibunda Nabi Muhammad saw), Sayyidah Aminah merasakan ketenangan dan kesejukan jiwa yang belum pernah dirasakan sebelumnya.

Pada malam ke 2 :

Datang seruan berita gembira kepada ibunda Nabi Muhammad saw yang menyatakan dirinya akan mendapati anugerah yang luar biasa dari Allah swt.

Pada malam ke 3 :

Datang seruan memanggil “Wahai Aminah… sudah dekat saat engkau melahirkan Nabi yang agung dan mulia, Muhammad Rasulullah saw yang senantiasa memuji dan bersyukur kepada Allah swt.”

Pada malam ke 4 :

Sayyidah Aminah mendengar seruan beraneka ragam tasbih para malaikat secara nyata dan jelas.

Pada malam ke 5 :

Sayyidah Aminah bermimpi dengan Nabi Allah Ibrahim as.

Pada malam ke 6 :

Sayyidah Aminah melihat cahaya Nabi Muhammad saw memenuhi alam semesta.

Pada malam ke 7 :

Sayyidah Aminah melihat para malaikat silih berganti saling berdatangan mengunjungi kediamannya membawa kabar gembira sehingga kebahagiaan dan kedamaian semakin memuncak.

Pada malam ke 8 :

Sayyidah Aminah mendengar seruan memanggil dimana-mana, suara tersebut terdengar dengan jelas mengumandangkan “Bahagialah wahai seluruh penghuni alam semesta, telah dekat kelahiran Nabi agung, Kekasih Allah swt Pencipta Alam Semesta.”

Pada malam ke 9 :

Allah swt semakin mencurahkan rahmat belas kasih sayang kepada Sayyidah Aminah sehingga tidak ada sedikitpun rasa sedih, susah, sakit, dalam jiwa Sayyidah Aminah.

Pada malam ke 10 :

Sayyidah Aminah melihat tanah Tho’if dan Mina ikut bergembira menyambut kelahiran Baginda Nabi Muhammad saw.

Pada malam ke 11 :

Malam detik-detik kelahiran Rasulullah, tepat tanggal 12 Rabiul Awwal jam 2 pagi. Di malam ke 12 ini langit dalam keadaan cerah tanpa ada mendung sedikitpun. Saat itu Sayyid Abdul Mutholib (kakek Nabi Muhammad saw) sedang bermunajat kepada Allah swt di sekitar Ka’bah. Sayyid Aminah sendiri di rumah tanpa ada seorangpun yang menemaninya.

Tiba-tiba beliau, Sayyidah Aminah melihat tiang rumahnya terbelah dan perlahan-lahan muncul 4 wanita yang sangat anggun, cantik, dan jelita diliputi dengan cahaya yang memancar berkemilau serta semerbak harum memenuhi seluruh ruangan.

Wanita pertama datang berkata,”Sungguh berbahagialah engkau wahai Aminah, sebentar lagi engkau akan melahirkan Nabi yang agung, junjungan semesta alam. Beliaulah Nabi Muhammad saw. Kenalilah aku, bahwa aku adalah istri Nabi Allah Adam as, ibunda seluruh umat manusia., aku diperintahakan Allah untuk menemanimu.”

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

my fren,u make me smile..:)

Yang aku miliki hanyalah sekeping hati,
Ketika aku meniti hidup ini keseorangan,
Aku hanyut dipukul gelombang,
Tewas dalam perjuangan...
Lalu...kau hadir mengembalikan kekuatan.
Hembusan angin membisikkan kejujuranmu,
Deruan ombak merisikkan keikhlasanmu,
Hujan yang turun melagukan kebenaranmu,
Buih-buih yang keciciran di tepian pantai...menyampaikan kesungguhanmu.
Aku sering menghayati setiap kata...
Yang terukir di bibirmu,
Kau bertindak sebagai kaunselor,
Pandangan demi pandangan kau berikan,
Ternyata...kau penggerak naluriku...
Untuk mencapai kejayaan.
Andai kau lihat pantai yang bersih dan damai,
Itulah diriku yang setia pada sebuah janji...
Mutiara persahabatan sejati...
Akan kekal abadi...

selamat hari sahabat..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

takdir di hari khamis..Al-Fatihah..

pagi khamis,27/1/11 tiada siapa menduga ayah kepada kawan aku muhamad zaki bin mohd zuhari telah pergi menghadap ilahi...arwah telah pergi menyahut panggilan ilahi pd waktu subuh di hospital kluang,johor..moga zaki serta seluruh ahli keluarganya tabah menghadapi ujian dr Allah ini..arwah meninggal dunia kerana penyakit kanser yg dihidapinya sejak 2 taun lepas...

aku sgt terkejut dgn berita nie sbb shri sblom tue aku dimaklum kn oleh mat,yang ayah zaki dh nazak..aku xputus2 berdoa semoga ayah zaki slamat,tp tuhan lebih menyayangi nyaa..akhirnya,arwah menghembuskn nafasnya yg terakhir di pgi khamis 27/1/11...

aku,zue,ct,mai,mat n kai pgi menziarahi jenazah kt kluang,johor..mat ngn kai pegi dlu dr kami sume..kui 9 lbih bru kami dak pmpn p...smpai sana dlm kui 12 lbih,tapi dh xsmpt nk tgk jenazah..arwah dh selamat kebumi sblom ktrg smpai....jdi,kami hnya dpt bg kata2 semngat kt mak zaki n zaki..sedeh sgt2 tgk mak zaki..beliau down sgt2 masa tue..air mata xhenti2 mengalir...moga Allah berikn kekuatan kepada mak zaki dan zaki sekeluarga untuk terus hidup di dnia ini..tiada siapa yg mahu orang yg kita syg di dunia nie pergi meninggalkn kita,tp takdir Allah telah menetapkn bahawa setiap yg hidup pasti akan mati..kta sbgai makhluk Allah hnya mampu redha dgn takdir ini..hanya kesabaran pengubat hati kita..

marilah kita sama2 doakn semoga roh arwah ayah zaki ditempatkn dikalangan orang2 yg beramal soleh..zaki,kuatkn hati!tabah hadapi sume nie...ni sume takdir dr Allah...hidup perlu diteruskn..hanya doa dari kita sume mengiringi pemergiannyaaa..

~Al-Fatihah~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

kisah di hari rabu...

assalammualaikum...
spt biasa arinie ari rabu,aku bgun tido seawal pkul 6.30 tuk smyg subuh..lpas smyg tue aku trtido blek,ngntok sgt2,smlm kui 3 bru aku tdoq..kui 7.30 aku trjga,bgun trus,p mndi,iron bju pa sume..
pgi nie aku ngn dak2 grp aku tuk sbjek ntwk anlysis n design kena p interview pengetau sek men ayer keroh..kami kena wat projek ntwrk..so,kami decided konon2 nya nk wat ntwk kt sek tue..dlm kui 9 aku ngn mai kuaq p amek mat,zaki n fiq..depa xleh nek moto sbb ujan..

dah smpai sek tue,jenuh cri pjbt diaa pulak..tnya sume ckgu yg kbtlan lalu dpan kami..bley plak kawan2 aku trpggl ckgu2 tue makcik..haha..adoii..msti ckgu tue bengang!haha..bila dh smpai pjbt tue,pengetua n ckgu2 penolong kanan ada meeting pulak dah...emm..mmg xleh intervw depa laa..so,kena antaq surat jaa...nnt pa2 depa kol..haihh..penat ja pkai bju kurung,ayu2..last xjd pon intrvw tuee....haha...so,xleh nk wat pa dah,kami pon trus p srapan kt kedai kenang slalu..kdai mamak kt bunge raya tue..ujan lebat gila..basah habis kain2 bju kurung..mmg la nek keta,tp ka nk trun p pjbt tue,nak nek blek keta..jenuh berlari2 dlm ujan tuee..

ha..lupa nk cita,masa kt sek tuee..kawan aku,fiq dok p usya carta organisasi sek tuee..ttba ada salah sowg ckgu kt sek tue,muka sejibik cam aku!hahhaa..dia ckgu kaunselor..nama pa ntah..x igt dah..fiq pggey aku,suruh tgk..ok!mmg sbjik pon muka cam aku..haha..aku rasa cm tgk gmbq sndri td..lawak sggoh!aku rasa dh jmpa 3 4 owg muka cam aku kt dunia nie..jgn bg ckop 7 lg..aku nk idop kt dnia nie lg..waaaaaaa..masih muda!pas2 ka,depa sume dok perli2 aku..dok pggey2 ckgu kaunselor kt aku laa..sabaq ja laa kawan2 aku nie..kaunselor ampa sume bru tau!haha..

lpas abis makan2 tue,kami pon blek laa..antaq mat ngn zaki blek ostel,pas2 antaq fiq lak blek umh dia kt murni..sptotnya kui 11 tue ada kelas,tp xdan nk p dah..dgn ujannyaa,bju basah abisss..so,sume kami td nie,xp kelas..blek2 tue lpak2 jap smpai ptg..

kui 6 cm2,aku kuaq ngn zue p melaka central (mc)..tulis p la penuh2..kot2 sapa xtau..haha..kami nk p cri beg lptp..nk blek kg dh sbtu nie..heheh..beg lptp xda g..sgt xsbaq nk blek!rindu tui kt sume fmly aku..huhu..beg2 kt mc sume cntik2!aku agak rmbang mata tgk beg td...tp beli 1 ja la..mana ada duit nk beli bnyk2..xmakan aku kalo nk beli sume beg..haha..

pas2,daa abiss beli,otw blek tue,kami sggh makan kt bunga raya..makan kt kdai pntai timur..aku ngn zue order mee goreng basah n teh o ais..menu kami mmg slalu sma..haha..tgh2 dok makan tue,ttb hp aku bnyi..tgk2 msg dr mat..dia da habaq smthing kt aku...sgt trkejut!xpyh la eh aku ckap pasal apa,nnt aku cita len...sedey sgt2..hope everything will be okay...my fren,kuatkan hati n bnykkn bersabar!insyaAllah sume akn selamat..doa bnyk2 kt Allah..:(

daa abis makan tue,kami pon blek laa..sbb kui 9 mlm tue,zue kena jmpa grp mmber dia lak kt mcd..depa da discsion..zue mntk tlg teman dia sat..no hal..bley jaa..aku pon bukan da wat pa2 kt blik..otw blek tue,mmg sayu gila hati nie..dok teringat pasal berita dr mat td..

da smpai ostel tue,mndi2 n smyg,trus kuaq ngn zue p mcd lak..la nie aku tgh lepak2 kt mcd laa..sejuk tui...ujan renyai2 kt luaq..nseb bek leh on9 kt mcd nie...so,xtau nk wat pa,bukak blog,trus dpt idea nk cita pasal kejadian hari nie..

orait..skali g aku doakn moga semuanya selamat tuk mmbe aku td..yg penting,bnykkn brdoa kt Allah...Allah akn tlong kita!

byee..tke cre..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

nasib2...

halloo..
sabaq ja la kan..2 ari dh aku p kampus durian tggl tue,bila smpai depan kelas,depa habaq kelas CANCEL!nasib btoi..siap2 semngat nk p kelas,nek moto dgn laju nyaa,bila dh smpai,rupa2nya xda kelas pon..mcm nie la jd direct entry..asyik xtau information trkni jaa..bapa kerat ja dk DE dlm 1 kelas tuee..xbnyk sekutu,so..bila ada anncmnt kelas cncl,nk dpt tau dr sapa ja..kena tau sndri..
arap2 esk lusa n tulat aku p kelas xjd cmnie dah..peace no war!

asyik semngat nk p kelas skrang nie..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

SUAMI....

KASIH manusia sering bermusim, sayang manusia tiada abadi. Kasih Tuhan tiada bertepi, sayang Tuhan janji-Nya pasti.

ITULAH sedikit dari bait-bait lagu Raihan. Lantaran kasih manusia yang sering bermusim dan sayangnya yang tidak kekal lama, kita perlu sentiasa berwaspada terutamanya dalam memilih pasangan. Andainya sedikit daripada cinta itu hendak diberi pada seseorang yang boleh digelar suami, secara ringkas pilihlah seorang lelaki yang…

1)Kuat agamanya
Biar sibuk sekalipun, solat fardu tetap terpelihara. Utamakanlah pemuda yang taat pengamalan agamanya. Lihat saja Rasulullah menerima pinangan Saidina Ali buat puterinya Fatimah. Lantaran ketaqwaannya yang tinggi biarpun dia pemuda paling miskin. Utamakanlah pemuda yang jujur membimbing dan memelihara iman anda.

2) Baik akhlaknya
Ketegasannya nyata tetapi dia lembut dan bertolak-ansur hakikatnya. Sopan tutur kata gambaran peribadi dan hati yang mulia. Rasa hormatnya pada warga tua ketara. Mudah di bawa berbincang. Tidak terlalu berahsia.

3)Tegas mempertahankan maruah
Pernahkah dia menjengah ke tempat-tempat yang menjatuhkan kredibiliti dan maruahnya sebagai seorang Islam? Adakah dia jujur sebagai pelindung maruah seorang perempuan?

4)Amanah
Jika dia pernah mengabaikan tugas yang diberi dengan sengaja ditambah pula salah guna kuasa, bila berjanji tidak ditepati, lupakan saja si dia.

5)Pemurah tetapi tidak boros
Dia bukanlah kedekut tapi tahu membelanjakan wang dan harta dengan bijaksana. Setiap nikmat yang ada dikongsi bersama mereka yang berhak.


6)Tidak liar matanya
Perhatikan apakah matanya kerap meliar ke arah perempuan lain yang lalu-lalang ketika berbicara. Jika ya jawabnya, dia bukanlah calon yang sesuai buat kamu.

7)Terbatas pergaulan
Sebagai lelaki dia tahu dia tidak mudah jadi fitnah orang, tetapi dia tidak mengamalkan cara hidup bebas.

8)Rakan pergaulannya
Rakan2 pergaulannya adalah mereka yang sepertinya. Sebaik-baik teman adalah teman yang soleh.

9)Bertanggungjawab & setia
Rasa tanggungjawabnya dapat diukur kepada sejauh mana dia memperuntukkan dirinya untuk ibu bapa dan ahli keluarganya. Jika ibubapanya hidup melarat sedang dia hidup hebat, nyata dia tidak bertanggungjawab. Setia mengharungi hidup bersama walau susah mahupun senang.

10)Tenang wajah
Apa yang tersimpan dalam sanubari kadang2 terpancar pada air muka. Wajahnya tenang, setenang sewaktu dia bercakap dan bertindak.

Berbahagialah kamu jika dicintai calon yang demikian sifatnya..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

sukanyaaa....:)


senyum,xperlu kata apa2..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

rindu kawan2 badlishah!!

halloo sume..entry kali nie nk share pic aku outing ngn kawan2 badlishah aku time cuti sem lpas..mmg best sgt dpt jmpa ngn depa...skali skala ja leh jmpa..bukan mcm kt hostel dlu,ari2 leh jmpa..celik mata pagi2 ja,trus depa ada depan mata kita..skrag xmcm tue dah..huhu..rindu sgt2 dgn ampa!!so,sprti drancang sebulan seblom tue,kami pon jmpa la kt giant kulim...dkat2 sudah..save bajet..haha..aida,umi,fadhilah,shel,zati,nnt kita jmpa g!sue,kalo ang ada time tue,lg best!huhu..kesian kt ang,xdpt nk jmpa ngn kami...bas plak wat hal..seolah2 menghalang ang jmpa ngn kami...next time,kita jmpa lg sue!make sure xda halangan lg..hehe....

time makan kt mcd..mcm2 crita kami bukak..pot pet pot pet..haha..

kurang kan makan,bnykkan bergmbar!!nnt xda kenangan nk ditatap..haha..

umi ngn shel..awek ayu..hehe..

cik zati ngn cik aida..mereka ini sgt suka wat lawak!xkering gusi kalo chatting,sembang ngn ampa dua niee..

cik fadhilah ngn cik umi..kt hostel dlu,nk p mana2 pon,berkepit ngn cik2 nie laa..xda owg len dh..haha..

aku ngn cik aida..kalo bab2 soal cinta aku,dia tau everything!haha..aku slalu sgt share cita,prblm ngn diaa..dia pon sama..syg ang!!

aku ngn umi...beliau sekampung ngn aku..kt ostel dlu,kalo nk blek kg ja,msti blek brdua ngn beliau..:)

K.A.M.I....sepatotnya ada sue skali..huhu..

kawan aku yg paling suka wat lawak!rindu tul ngn ang zati....

tu dia cik fadh makan sggoh..haha..cik aida hanya makan sudu~~

cik shel dok kata nk mai melaka jmpa aku,smpai arinie xsmpai2 g...huhu..

xtau sapa yg amek pic nieee..muka cik zati dikerat dua..haha..

time nie kami nk blek dah..sob3!!next time,kita jmpa lg ya!

xsbaq nk makan nsi minyak ampa sume!

xsbaq nk jmpa ngn ampa lg!

best kwan ngn ampa!

rindu ampa!

syg ampa!

muahhh!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

suka pegi umh diorg..:)

haallloo sume...entry kali nie nk cita skit pasal cuti sem ujung taun 2010 ari2...sprti biasa,aku akn blek kg tuk brcti slama sebulan stgh cm2 laa...tp taun lepas,stat ja cuti sem,aku trus blek brcti umh akak aku kt seberang jaya,p.pinang...aku suka sgt dtg umh kak aku niee..ntah,rasa best sgt kalo dpt tido,lepak2,melayan anak2 buah aku,sembang2 ngn diorg sume,mmg best laa!!disbbkan tue,aku dok umh kak aku smpai 2 mggu...hehe...mcm2 la yg aku wat ngn anak2 buah aku selma 2 mggu tue..p pacific laa,makan kenduri laaa,jalan2 kt jusco banda perda,balek umh mak abg ipar aku dan mcm2 lgi..mana diorg p,sure aku ikot skali!haha....lg pon,aku suka sgt masakan kak aku..sume sedap2!!beliau sgt rajin masak..mcm2 masakan kak aku wat..laksa,nasi daging,puding jagung n bagai2 lg..paling aku suka makan gulai @ kari kepala ikan kak aku...pergghh..mmg terbaik!!

nie gmbr2 ngn anak buah kesayanganku.....setiap kali cuti sem,msti pgi tido umh diorg...:)


nie amela suhana..ank bongsu kak aku..sgt manja dgn aku...

nie azarina a.k.a angah...umo dia sama ngn aku..haha..jrang2kn anak buah sama umo ngn mak sdra...hehe..

nie azira..anak ketiga kakak aku...dia form 5 skunk nie..

gmbr nie masa taun 2009..kt sunway carnival..outing dgn diorg...

angah n kakak masa kt kg ku....

angah ngn anak buah aku sowg g...nie masa kndri umh abg aku....

kakak ngn maksu...time kndri umh abg aku gak....

hdiah diorg bg kt aku..hehe..
taun 2009 dlu,aku g tido umh diorg,sblom blek tue,diorg wat bntang2 nie tuk bg kt aku..
maksu syg korang sume!!

nie ja la gmbr2 yg leh share kt korang...diorg ada abg,tp aku xda gmbr abg diorg..so,xleh nk upload..haha..nnt2 aku share lg yaa..

sudah menjadi rutin hidup aku,stiap kali cuti sem msti p tido umh diorg semggu dua..suka2!!
byee...



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

sejuknyaaa!!

sejuknya melaka semenjak dua menjak niee..xtau la ngri lain sejuk ke x..kalo x ujan pon,still rasa sejuk,nyaman..rasa mcm dok kt genting highland..kalo kata oversea,cam melampau lak..haha..kalo nk mndi tue,mmg rasa berat laa..sejuk gedi air dia....lpas mndi,cnfrm aku berselimut..haha..kaki aku nie mmg sedia2 dok dlm selimut laa..bukan aku sowg ja yg rasa sejuk ja,kawan2 yg lain pon,memang kerap la duk nmpk diorg post status kt fb,duk kata "sejuknyaa","rasa cam dok kt cameron highland" dan seumpanyaa...wlpon cuaca kt snie sejuk jaa,aku tetap syukur..xyah gaduh2 nk p oversea dh..haha..orait,nk cita yg nie ja..boring sbnqnyaa niee..dok sowg2 dlm bilik..cemuih sggoh laa...huhu...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

jangan!

jangan terbang terlalu tggi,kalo jatuh sakit yg teramat!aku perlu pegang dengan kata2 ini skrang..aku xmau bersedih di kemudian ari..biar aku terbang sederhana sahaja,janji di kemudian hari aku bahagia yang teramat...aku ckup gembira dengan apa yg aku dpt skrang nie,tp aku xmau dengan kegembiraan nie aku terbang terlalu tggi sprti tiada apa yg akan berlaku...bila2 masa aku leh jatuh....cume aku berharap, aku akan dpt mencapai impianku dan kebahagiaan yang hakiki suatu ari nnt...ya Allah,bantulah hambu mu ini...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

kenapa?kenapa?

haaalloooo everybody..kenapa 2 3 arini aku asyik lapaq jaaa...wlpon bru pas makan,mst sejam lpas tue aku nk makan g....ohhhh...pndek kata,setiap masa mulut aku nie rasa nk mengunyah jaaa...cnfrm ujung bulan nie,berat aku nek mendadak...siap sedia!haha...kawan aku,encik ahmad akmal pon dh pelik npa aku asyik lapaq jaa...dia kata mgkin perut bocoq kot....haha..so,skrg nie aku nk makan roti gardenia ngn nutella...byee...lapaq..lapaq...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

jahatnyaa kamu!!

sedey sggoh lagu febret ku x menang AJL25 kali nieee...jahatnya kamu ana raffali...kerna menang AJL kali nieee..how come u!hahahaa...rmai sggoh xpuas ati dia menang..xpa2,aku tetap minat dengan lagu JAHAT dr stacy niee...mmg minat gila2 la dgn lagu niee...so,entry kali nie aku nk letak lrik lagu JAHAT niee..wlpon lagu nie xmenang pe2 category pon,aku tetap suka dgq lagu niee..so,jom kita JAHAT dgn lagu nieee!


Aku sudah serik bercinta
Kerna asyik berakhir dengan kecewa
Tapi sejak hadirnya dia
Semua sistem kawalan kini terdedah

Kepala kata jangan gelojoh (no)
Hati pula kata pergi (go baby go)
Benarkah cinta itu buta
Kerna tak nampak apa selain dia

Aku aku
Bagaikan sudah terkena mantera cinta
Dari manakah kau datang menyerang
Diriku diriku
Yang disangka kebal
Oh jahatnya kamu
Jahatnya kamu
Engkau engkau
Penyebab diriku terigau-igau
Kini ku terbayangkanmu hampir setiap waktu
Ku mahu ku mahu denganmu selalu
Oh jahatnya kamu
Jahatnya kamu

Apa agaknya sudah jadi
Pada ingkar untuk tak bercinta lagi
Walaupun belum bersedia
Tapi hatiku mendesak dan menggesa


Jahatnya kamu
Jahatnya kamu




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

susah hati...

arghh..susah hatinya dengan muka niee..bila penyakit kat muka nie nk ilang..huhuu..sbnrnya kawn2,muka ku kini tidak sihat spt owg len..huhu..disbbkn tidak pntang makan,naik la tompok2 putih kt muka nie haa..dlu skit ja,ttba sblan yg lepas,naik lg bnyk dr biasa..waaaaaa...aku makan apa niee..rsa dh pantang elok dah..ttba naik gak..haishhh...

aku sbnrnya alergic dgn ajinamoto or dlm bahasa saintifik dia MSG(monosodium glutame)..ala..yg perisa tmbahn dlm kopok,megi, n segala bagai tue...dh nk dekat 10 taun aku xmakn kopok,megi tuee..cuma kdg2 tue curi gak makan..mana bley tahan nafsu makan niee..tgk kawan2 makan,msti ar kita nk makan gak...2laaa..aku nie xreti nk pntang masalahnyaaaaaaaaaaaaaa.....tp aku rasa jaa,xmakan pon..haha..

sbnqnyaa aku ada penyakit resdung sama kt muka..kalo makan seafood,ayam,daging,belacan dan seumpanyaaa,perghhh bukan main gatai g muka niee..merenyam ja rasa...mcm2 xbley makan...kesian btui jd aku..huhu...terliuq ja tgk owg makan...sabaq ja laa..

aku da makan ubat sebulan dh...tp xnampk sgt la perubahn kt kulit neee...tompok2 putih nie still ada g...cma da nmpk la pdam skit2....emmm...bila la nk padam sume...malu ar nk jmpa ngn kawan2...huhuu...

arap2 la alergic kt muka aku nie bley ilang secepat mgkin....x larat nk amek amek ubat,makan ubt,sapu ubt dh..huhu..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

teman sejati...


Selama ini
Kumencri-cari
Teman yang sejati
Buat menemani
Perjuangan suci

Bersyukur kini
PadaMu Illahi
Teman yang dicari
Selama ini
Telah kutemui

Dengannya di sisi
Perjuangan ini
Senang diharungi
Bertambah murni
Kasih Illahi
KepadaMu Allah
Kupanjatkan doa
Agar berkekalan
Kasih sayang kita

Kepadamu teman
Ku pohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian
Telah kuungkapkan
Segala-galanya...

KepadaMu Allah
Kupohon restu
Agar kita kekal bersatu
Kepadamu teman
Teruskan perjuangan
Pengorbanan dan kesetiaan
Telah kuungkapkan
Segala-galanya
Itulah tandanya
Kejujuran kita

teman sejati,sayang kamu..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

tahun baru 2011...


halloo sume..lamanya aku x update blog niee..berhabuk dh..tiba2 mlm nie,ada mood plak dh nk post kt blog niee..hehe..so,smntra mood duk ada,jom kita taip apa yg ptot..hehe.. selamat taun bru la aku nk wish tuk suma..sat ja masa la nie..tup..tup..dh masuk taun 2011..lg tua la aku..da masuk umoq 22 taun dh..bnyk azam aku taun niee..tmbah lg dgn azam aku yg xtercpai taun 2010 dlu..bawak p taun 2011..keja duk postpone jaa..bila nk tercpai ntah laaa..haha..mudah-mudaha laaaa..insyaAllah..:)

yg penting aku harap2 taun nie aku dpt jd insan yg lebih baik dr dlu...moga yg buruk2,dpt jd baik..yg x elok,jd elok...yg susah jd senang..amin...


moga Allah pnjgkan umo aku, mak,ayah n sume keluargaku dan kawan2 ku jgk..moga kebahagian menjadi milik kita bersama..n dimurahkn rzki slalu...


insyaAllah gak,taun nie aku akan dpt dua anak menakan bru..hehe..insyaAllah..moga Allah permudahkan 2 kakak ku tuk bersalin xlama lg..sowg jangka bulan 4 niee..sowg lg jangka bulan 6 nieee..moga suma2 dlm keadaan slamat..xsbaq nk main ngn baby..:)


oraitt..doa2 la ya kita sume,moga2 taun 2011 nie impian kita tercpai...hehe..byeee..tke cre..:)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS