..noriza ishak..

.
RSS

adakah kamu sudah jatuh cinta???

bila kamu bersama dia, kamu buat tak tau aje.... tapi bila kamu tgk dia tkde, kamu akan mencari dia... saat itu, kamu telah jatuh cinta..

walaupun org lain sedang membuat kamu tertawa... kamu hanya menumpukan perhatian terhadap si dia, waktu itu.. kamu telah jatuh cinta...

walaupun si dia spatutnye menghubungi kamu memberitahu bhw dia telah slamat smpai, tetapi telefon kamu tidak berbunyi dan kamu ingin saat panggilan dari dia, tika itu kamu telah jatuh cinta...

jika kamu lebih berminat untuk membaca emel panjang berjela-jela dari dia, tanpa menghiraukan emel pendek2 dari rakan2 anda, tandanya kamu telah jatuh cinta...

Bila kamu tidak sanggup memadamkan sms dr dia dan sgup memadam pesanan orang lain...waktu itu kamu telah jatuh cinta...

bila kamu mendapat 2 keping tiket tgk wayang, dan kamu tidak dpt mengelak dr memikirkan si dia, tika itu kamu telah jatuh cinta...

kamu kerap memberitahu diri bahwa dia hanyalah kawan biasa tapi anda menyedari kamu tidak dapat menghalang daripada tertarik kepadanya..saat itu kamu telah jatuh cinta...

sewaktu anda membaca rencana ini, jika sesorang itu muncul dlm pikiran anda bermakna anda telah jatuh cinta....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

kucing pon bercinta~~~~

yuhuuuuuu...jumpa lg dgn anda sume~~~~~~~~~~

nk story mori skit nieee...pasal kucing yg bercinta...ahhahhhahaha..kucing pon bercinta oooooo..igt manusia je ke leh bercinta...hehehhehheh..kisah nie brlaku di utem...hehehehe....ari2,aku n mmbe2 aku lepak kt koob...tgh2 lepak tue ternmpk 2 ekor kucing yg tgh duk berasmara...hahahahahahaa...romantik wooooo..."si jantan duk ikot si betina...si betina tersimpul2 malu..."hahaahahhaha...n then ape lg,ktrg mcm badan pencegah maksiat trus serbu si jantan n si betina itu...ahahahahahaa..bukan nk tgkap,tp nk kaco...ahhaahahahaa..


tgk2...yg oren tue jantan..n coklat tue betina...ahhahahahaha...
"i follow u,u follow i"ahahahahhaha...



achewahhh...cium2 plak...ahahhahahahaa..

heheeh...xbley berpisah lgsung tueee...

loving cpl...ahahahaha..si betina malu nk tnjuk muka..ahahahahaa..

moga dikurniakn anak2 yg comey...hahahahahha..

kamilah badan pencegah maksiat...ahahahahhaaa..


si jantan marah woo mse si zue nie main ngn si betina...kucing pon jeles...ahhahhahaa..

eh..ttba jeee 3 owg nie intrfrme..ahhahahaa.."kami sukakan kucing yg bersih shja"
hahahahaha..sbb tue kami main ngn kucing2 tuee...hahahhhhaaa..

tgk blek gmbar kucing yg telah di candid...ahahahhahaa...

okay..yg tue je la nk share....suke tgk kucing2 tueee...romantik jeee..ahahahahaha...sayangilah haiwan kerna ia juga makhluk Allah..hehehehe..sayangilah pasangan anda kerna dia adalah anugerah Allah kpda anda~~~~~~oraittttt..byeee...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

jELes Dgn diOraNg.....

haalluuuu...kali nie nie nk cita skit pasal kecemburuan aku kt dak2 umh aku or ngn sape2 jeee..
cmburu pasal apeee??haaaaaa..bukan cmburu pasal cinta keee,duit keee tp aku jeles pasal makanan...huhuhuhu..pelik kan pasal makanan pon nk jeles...ish2..tp aku tetap jeles sbbnyerrrr aku xleh makan ape yg diorg makan..waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..sedey..aku dilarang sama sekali oleh dktr supaya tidak makan makanan yg ade "monosodium glutamate" or MSG....haaa..korang mst tau kan ape niee..perisa tambahan dlm makanan tueee...aku alergic bnda niee..huhuhuhu..kalo makan gak,emm..ade la yg akn terjadi kt driku...sejenis penyakit kulit yg agak teruk..huhuhuhu...sedey2..so,makanan yg ade MSG nie,aku leh tgk diorg makan jeee laa...huhuhuhu..xbley nk join..sbb tue aku jeles...daa la sume sedap2..

antara makanan yg ade MSG




sume jenis keropok n megi aku xleh mkan..huhuhuhu..

aku bkn je alergic MSG..huhuhu..aku alergic seafood sme..waaaaaaaa..mcm2 alergic maaaa..nseb bek x alergic nasi..kalo x..x idup aku kt dunia niee..huhuhuhu...so..aku dilarang makan sotong,udang,kerang n mcm2 lg yg ade kt laut tueee..tp ikan bley g makan..hehehehe..



nseb2...udang pon xleh makn..


nugget pon xbley makan...huhuhuhu...

sedap woooo sambal sotong..leh puji je laa...makan xleh gak...huhuh..

nie la antara makanan2 yg aku xleh makan....bnyk kan...untung la sape yg leh makan sume niee..bersyukur laa..anda tidak terkena penyakit sprti diriku..daa 12 taun aku menghidap penyakit kulit niee..huhuhuu...pe2 pon aku still bersyukur..bley makan bnda2 len g...heheeh..oraittt..yg nie je laa nk share...kalo aku nk pg umh korang ke,jgn masak bnda2 yg aku alergic nie tau...hahahahahaa..kalo x,aku xmakn..hahahahaha..oraitttt..bubyeee~~~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

aku suke no 5!!


hallluuuu..di sebabkn masalh keboringan melanda diriku mlm niee..sje la aku nk share ngn korang skit pasal kesukaan ku...hehehehhe..aku suke no 5...xtau nape aku suke no 5... xksh laa no 5 tue digabungkn dgn no ape2 pon aku suke no 5 gak...

cthnyee mcm arinie,15hb....aku suke tgk tarikh ariniee....ehehhehe...sbb ade no 5..aku suke tarikh 5hb,25hb,35hb,45hb,55hb.....................sume no yg ade angka 5 aku sukaa...ahhahahahahaa..

sbb ape eh suka??tarikh kawen aku ade no 5 kot..xpon aku ade ank 5 owg kot nnt..hahahahaaha....
gaji time aku keja nnt ade 5 angka kot...waaaaaaaaaaaaa....kaya aku cm2...

emmm..yg penting no 5 TERBAEK arrrr..ahhahaahahahha..yg tue je la aku nk share...okay....tatatititutu....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Wajib Buat Ketika Bercinta

1. Sayangi dengan hati bukan perasaan
Jika kamu meletakkan sesuatu perhubungan berdasarkan perasaan, ianya pasti tidak akan bertahan lama. Ini kerana perasaan manusia tidak pernah mampu bertahan lama dan sentiasa berubah mengikut keadaan, masa dan situasi. Sebab itu, sebagai jalan terbaik, kamu mesti menyayangi si dia dengan ikhlas dan sepenuh hati.

Ini kerana jika kamu meletakkan perhubungan kamu berdasarkan hati, maka dari hati jugalah akan lahirnya cinta dan sayang yang kekal abadi untuk anda serta pasangan selama-lamanya.

2. Terima seadanya
Kamu harus akur tiada seorang pun di dunia ini yang sempurna segala-galanya. Oleh sebab itu, kamu harus menerima si dia seadanya dan terima segala kekurangan serta kelemahannya.

Walaupun mempunyai kelemahan, seharusnya kamu menganggapnya sebagai insan paling istimewa dalam hidupmu. Jangan sesekali terfikir untuk mengubah si dia mengikut kehendak kamu. Ini kerana sekali kamu berjaya mengubahnya, kamu akan terus berusaha untuk mengubahnya sehingga kamu merasakan si dia benar-benar sempurna di matamu.

Tentu kamu masih ingat bagaimana kamu boleh jatuh cinta padanya, sudah tentu kerana dia adalah dirinya dan perkara itulah yang perlu kamu pertahankan. Jika kamu terus selesa dengan apa yang ada padanya, si dia sudah tentu lebih cinta kepada kamu.

3. Hargai pengorbanannya
Si dia tentu telah banyak berkorban demi mempertahankan percintaan yang terjalin. Oleh sebab itu, kamu perlu menghargai segala pengorbanannya dan jangan sekali-kali pernah terfikir untuk mempermainkan hati dan perasaannya.

Jika kamu bijak menghargai segala pengorbanan yang telah dilakukannya, tidak mustahil si dia sanggup melakukan apa sahaja untuk kamu demi untuk melihat kamu tersenyum setiap hari.

4. Hormati pendiriannya
Sikap saling hormat-menghormati antara satu sama lain menjadikan hubungan cinta yang terjalin lebih bermakna dan romantis. Jika si dia masih belum dapat menerima cinta kamu sepenuhnya, jangan sekali-kali mendesak atau memaksanya.

Sikap kamu yang suka memaksa dan mendesak membuatkannya cepat bosan dan akhirnya akan pergi meninggalkan kamu. Jalan terbaik, hormatilah pendiriannya dan berikannya masa untuk memikirkan tentang perhubungan yang terjalin.

Sebaliknya, sikap kamu yang memahami dan sentiasa menghormati pendiriannya sedikit sebanyak sudah pasti akan menarik perhatiannya. Oleh itu, berikannya masa. Bak kata pepatah, jika sudah sememangnya jodoh anda bersamanya, pasti tidak akan ke mana-mana.

5. Yakin pada keistimewaannya
Setiap individu pastinya mengimpikan seorang pasangan yang bukan sahaja sempurna malah punya keistimewaan yang tersendiri. Jika pasangan kamu seorang yang tampan, bijak, kaya dan berkerjaya bagus, itu tentunya satu bonus buat anda.

Jika pasangan anda seorang yang sederhana, yakinlah pada keistimewaan lain yang dimilikinya. Jangan sekali-kali merendah-rendahkan dirinya. Apa yang penting si dia mencintai kamu sepenuh hati dan sanggup melakukan apa sahaja demi melihat kamu gembira.

6. Jangan berprasangka
Sikap wanita yang terlalu suka berprasangka buruk terhadap lelaki sering menjadi alasan mengapa lelaki suka mencari wanita lain di dalam hidupnya. Ini kerana sikap suka berprasangka hanya akan memburukkan perhubungan yang terjalin.

Jalan terbaik, kamu memberikannya peluang untuk memberi penjelasan dan percayalah kepada kata-katanya. Jika kamu masih ragu-ragu, selidikinya dengan cara yang paling terpuji dan cuba letakkan diri kamu di dalam situasi yang sedang dihadapinya.

Sikap kamu yang sentiasa memberikannya peluang untuk menyatakan perkara sebenar sudah pasti amat dihargainya. Sekaligus peluang untuk kamu menjalinkan hubungan cinta dengan lebih bermakna, terbentang luas di hadapanmu.

7. Sayanginya setiap hari
Usah sesekali kamu berjanji untuk mencintai dan menyayangi si dia buat selama-lamanya kerana selama-lamanya bagi kamu mungkin akan berakhir keesokan harinya.

Cubalah berjanji untuk menyayangi dirinya setiap hari dan cuba jadikan setiap hari itu adalah hari terakhir untuk kamu berdua. Cuba lakukannya dan pastinya kehidupan intim kamu dan pasangan akan berubah ceria. Ini kerana setiap hari kamu akan saling menyayangi antara satu sama lain.

8. Capai persefahaman
Kata orang, perkara yang paling penting dalam kehidupan berpasangan adalah sikap saling memahami antara satu sama lain. Oleh sebab itu cubalah berusaha untuk mencapai persefahaman. Harus diingat rasa persefahaman itu perlu dipupuk dan ianya tidak lahir secara semulajadi.

Paling baik jika kamu bukan sahaja memahami tetapi turut sama di dalam aktiviti-aktiviti yang gemar dilakukannya. Dengan ini, perhubungan yang terjalin akan menjadi lebih erat dan mampu untuk bertahan selamanya.

9. Jangan cepat berbangga
Berjaya memilikinya bukan satu tiket untuk anda berbangga atau bermegah-megah. Anda hanya boleh berbangga jika perhubungan yang terjalin itu berjaya anda jaga sehingga ke akhir hayat anda.

Ini kerana tiada seorang pasangan pun yang gemar memiliki pasangan yang suka berbangga dengan kejayaan yang dimiliki. Oleh sebab itu, sentiasalah bersederhana dan jadikan kehidupan anda berdua sama seperti kebanyakan pasangan lain yang ada di luar sana.

10. Sentiasa bersyukur
Walaupun lelaki memiliki sifat tidak pernah puas, namun berdasarkan kajian yang dilakukan, wanita lebih sukar untuk dipuaskan di dalam apa jua aspek.

Mereka tidak pernah puas dengan apa sahaja yang diberikan oleh lelaki termasuklah layanan di ranjang. Wanita juga dikatakan sukar untuk menahan diri daripada mahu memiliki sesuatu yang sempurna.

Adakalanya mereka sanggup merayu-rayu asalkan apa yang mereka hajati diperolehi. Sikap sebegini amat menjengkelkan lelaki kerana kebanyakan lelaki sukakan wanita yang sentiasa bersyukur dengan apa sahaja yang mereka miliki.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Ketika Cinta Bertasbih


Bertuturlah cinta
Mengucap satu nama
Seindah goresan sabdamu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih
Mengutus Hati ini
Kusandarkan hidup dan matiku padamu


Bisikkan doaku
Dalam butiran tasbih
Kupanjatkan pintaku padamu Maha Cinta
Sudah di ubun-ubun cinta mengusik resah
Tak bisa kupaksa walau hatiku menjerit


Ketika Cinta bertasbih Nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud sukur padamu atas segala cinta

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS